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Symbolfoto: Das AIT ist Österreichs größte außeruniversitäre Forschungseinrichtung

08.11.2019
 

Von 22.-25. Oktober 2019 fand in Barcelona (Spanien) die CHI PLAY Konferenz statt. CHI PLAY ist eine internationale und interdisziplinäre Konferenz mit Fokus auf die Forschungsbereiche Play, Game und Human-Computer Interaction (HCI). Ziel der Konferenz ist es, die Diskussion über die aktuelle, qualitativ hochwertige Forschung im Bereich Spiele und HCI als Grundlage für die Zukunft des digitalen Spiels aufzuzeigen und zu fördern. Simone Kriglstein vom AIT Center for Technology Experience nahm an dieser Konferenz teil und wurde mit einem Honourable Mention Award für das Paper „User Guided Movement Analysis in Games using Semantic Trajectories“ ausgezeichnet.

Paper:

Ruben Schertler, Simone Kriglstein and Günter Wallner. 2019. User Guided Movement Analysis in Games using Semantic Trajectories. In Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY '19). ACM, New York, NY, USA, 613-623. DOI: https://doi.org/10.1145/3311350.3347156

Paper Abstract

Understanding how players navigate through virtual worlds can offer useful guidance for map and level design of video games. One way to handle large-scale movement data obtained within games is by modelling movement as a sequence of visited locations instead of focusing on raw trajectory data. In this paper, we introduce a visualization approach for movement analysis based on semantic trajectories derived from a user-guided segmentation of the game environment. Based on this concept, the visualization offers an aggregated view of movement patterns together with the possibility to view individual paths for detailed inspection. We report on a user study with six experts from the game industry and compare the insights they have gleaned from the visualization with feedback from players. Our results indicate that the approach is successful in localizing problematic areas and that semantic trajectories can be a valuable addition to existing approaches for player movement analysis.

Außerdem stellte sie zwei Poster mit Mitbeteiligung des AIT vor:

Johannes Gäbler, Christoph Winkler, Nóra Lengyel, Wolfgang Aigner, Christina Stoiber, Günter Wallner, and Simone Kriglstein. 2019. Diagram Safari: A Visualization Literacy Game for Young Children. In Extended Abstracts of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play Companion Extended Abstracts (CHI PLAY '19 Extended Abstracts). ACM, New York, NY, USA, 389-396. DOI: https://doi.org/10.1145/3341215.3356283

Cornelia Gerdenitsch, Daniela Wurhofer, Pascal Klöckner, Simone Kriglstein, and Manfred Tscheligi. 2019. Organisational Climate Fostering Playfulness: Introducing the Gamification Climate Scale. In Extended Abstracts of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play Companion Extended Abstracts (CHI PLAY '19 Extended Abstracts). ACM, New York, NY, USA, 413-420. DOI: https://doi.org/10.1145/3341215.3356292

AIT-Kontakt: Simone Kriglstein